Sveriges största nyårsrevy firar 20-årsjubileum våren 2017!

Sveriges största nyårsrevy firar 20-årsjubileum våren 2017!

20-årsjubileum för Falkenbergsrevyn som bjuder på ”Spexit” med siktet inställt på ett nytt skrattrekord på över 250 skratt eller två skratt i minuten. Det kommer att drivas med alltifrån Brexit och Miljöpartiet till Donald Trump, Liberalernas nya potensstarka partisymbol och norska dopingskandalerna – ingen går säker!

Det firas stort 2017 när Falkenbergsrevyn gör sin 20:e revysäsong sedan starten på Stadsteatern 1998. Revyn har gjort stor succé genom åren och vuxit från år till år och är idag Sveriges största nyårsrevy. SVT har återkommande sänt föreställningarna i TV och årets sändning i somras blev den veckans mest sedda TV-program.

Urpremiär för jubileumsrevyn ”Spexit” är den 5 januari 2017. Spelas fredagar, lördagar och söndagar fram till den 5 mars 2017. Biljetter via: www.falkenbergsrevyn.se eller på telefon: 0346-17049

Kort om jubileumsensemblen:

Anna Bromee – multirevyartist som kombinerar rollerna som musiker, sångare och skådespelerska.

Bertil Schough – musikaliskt underbarn som spelar hur många instrument som helst – alltifrån fiol, dragspel och piano till gitarr, ståbas och rytm. Dessutom pappa till OS-medaljören Olivia Schough. Var med och startade Falkenbergsrevyn 1998.

Lena Petersson – sångerska i revyn men också konstnär som också driver Rit- och Målerigården där hon gör otroligt fina jul- och tomtemotiv. Har kallats för ”vår tids Jenny Nyström”. Se hennes hemsida här: http://www.lenapetersson.se/foto.php Lena använder även ofta konstnärsådran i revyn.

Håkan Runevad – sångare och komiker som hanterar mängder av dialekter. Är privat intresserad av hästar och jobbar mycket med detta på sin gård. Var med och startade Falkenbergsrevyn 1998.

Bengt Ivarsson – jobbar på försvaret på LV6 i Halmstad och är en mästare på att göra militära karaktärer vilket han även kommer ha stor glädje av i årets revy. Är den som varit med längst i revyensemblen eftersom han började i Krogseredsrevyn redan 1985.

Eva-Lotta Bernström – naturligt rolig komedienn som jämförts med Laila Westersund och som arbetar mycket med att skriva revyns texter.

Mats Sandelius – ny regissör från och med i vinter. Kommer från Karlshamn och har regisserat många nyårsrevyer runt omlandet och varit skådespelare på Dramaten.

- Ett bra revyår är att vänta och det finns mängder av spännande saker att ta upp. Det räcker nästan att räkna upp efternamn som Romson, Trump och Sahlin så förstår ni att vi inte har någon brist på uppslag som säkert kommerlocka många skratt. Pokémon Go, Brexit, repövningens återkomst, OS i Rio, bristen på poliser och skandalerna bland norska skidåkare, inom Kommunal och på Karolinska Institutet är andra uppslag som vi kommer att sätta tänderna i, säger producenten Magnus Wernersson

Läs mer: www.falkenbergsrevyn.se

FALKENBERGSREVYN

Presskontakt: Rickard Werecki tfn:0707178008 pr@werecki.com Werecki promotion Company