Världspremiär för nya jubileumsfarsen ”Jäkelskap i Kikar´n” söndag den 3 juli på Vallarnas friluftsteater!

I år firas det rejält på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg när nya jubileumsfarsen ”Jäkelskap i Kikar´n” har världspremiär den 3 juli och ska kröna 20 år av skratt. Lars Classons och Jojje Jönssons nyskrivna föreställning regisseras av Ulf Dohlsten och blir finalen och den tredje delen i den fristående Kikar-triologin.

Sommarens jubileumsensemble: Jojje ”Dag-Otto” Jönsson, Stefan ”Stefan & Krister” Gerhardsson, Siw Carlsson, Bertram Heribertson, Anna Carlsson, Robin Stegmar, Karin Bergquist, Birte Heribertson och Ola Hedén. Regi av Ulf Dohlsten med nyskrivet manus av Lars Classon och Jojje Jönsson.

Populära Vallarna har lockat över 1,2 miljoner besökare till friluftsteatern sedan 1996 och med ett fantastiskt sommarrekord på ca:75 000 besökare under sex veckor (2011) och otroliga drygt 30 miljoner som har sett föreställningarna bara på TV. Nu väntar sommarens nya skrattfest och flera extraföreställningar har släppts redan före premiären, biljetter via www.showtic.se och www.vallarna.se.

Se filmklippet 1996 - 2016, 20 år med Vallarnas friluftsteater (YouTube) Klicka här...

Världspremiär på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg söndagen den 3 juli kl.18.00. Spelas hela sommaren t.o.m. 14 augusti 2016.

Läs mer via: www.vallarna.se

2ENTERTAIN

Producent: Janne Andersson, 2EGroup

Kontakt:

Pressansvarig: Rickard Werecki, Werecki promotion company tfn: 0707-178008 pr@werecki.com

pressinfo, föreställningsbilder: www.werecki.com

Marknad och -försäljningsansvarig: Tobias Dorthé, 2EGroup tobias.dorthe@2egroup.se

werecki promotion company Är en byrå som arbetar med promotion, kommunikation, projektledning; Press, Radio, TV och Nya Medier. Inom; musik, teater, artister, evenemang och nöjen. Över 19 års erfarenheter av promotion och kommunikation med många av Sveriges största produktioner genom åren.