Mörby Centrum skall bli Danderyds Centrum - Äntligen byggstart!

Mörby Centrum skall bli Danderyds Centrum - Äntligen byggstart!

Wester+Elsner Arkitekter arbetar med Danderyds Centrum på uppdrag av Skandia Fastigheter, och nu kommer de första del-etapperna börja byggas under 2016!

Först ut i sommar är ett kontorshus och snart därefter ett parkeringshus öster om E18. När Danderyds Centrum är helt klart kommer det vara dubbelt så stort. Kontorsytor om 40 000 m2 och handelsytor om 30 000 m2, med cirka 140 butiker.

Den nya handelsplatsen Danderyds Centrum blir landets första “Boutique-galleria”. Ett starkt lokalt förankrat centrum med noga utvald shopping i ett kompletterat utbud, med stor tyngd på “food & beverage”, från dagligvaror i alla former, serveringar och betydligt fler riktiga restauranger, till vård och service.