Westerbergs spabad, bada ute året om.

Vår nyhet, Westerbergs spa luxery, är ett utespa för dig med höga krav. Här har vi inte sparat på något. Nordisk design med mjukt formspråk och rena linjer, helt i vitt. Ett fullutrustat spa med både luft- och vattenmassage, för många härliga bad. Massagen, vid samtliga fem sittplatser och vid loungen kan du själv variera. Våra massagejets är individuellt riktbara, individuellt avstängningsbara, så du själv kan fördela trycket. I standardutförande är skalet i pärlemovitt med panelen i grått. Fem sittplatser samt en loungedel där du kan ligga och njuta av massagen och samtidigt titta på stjärnorna.

Genomtänkta materialval
En stor utmaning med spabad, är att bibehålla vattnets värme. Vi har valt att tillverka alla våra spa i sanitetsakryl, en akryl med antibakteriellt skydd. Därefter lägger vi på en polyuretanförstärkning (PU) som både förstärker konstruktionen men framförallt isolerar värmen samt dämpar ljud. Dessutom har vi en trippelisolering bestående av PU, frigolit och termisk spegelfolie, både mellan kar och ytterkabinett samt i bottenplattan. Mellan våra isoleringslager finns det luft. Detta ger ungefär samma effekt som en termos. Rätt materialval och konstruktion, ger lägre energiförbrukning och mindre elkostnad för dig. Vår bärande ram i wpc ger förutom lätt och stabil konstruktion, en lång livslängd och är dessutom helt underhållsfri. Dessutom är våra spakkroppar helt återvinningsbara och därför mycket mer miljövänliga än tex kar av glasfiber.

Välkommen till trädgården, altanen eller bort till den vildvuxna gläntan Njut av värme och massage. Koppla av tillsammans, småprata, lös livets stora frågor eller slut ögonen och dröm dig bort. Läs mer på westerbergs.com