HortiHood 90 och 180

En nyhet hos oss på Wexthuset. HortiHood är ett uppfällbart växthus som kan monteras mot en vägg eller användas fristående; en riktigt smart och smidig lösning som ger förhållandevis stort odlingsutrymme under både för- och eftersäsong. Tack vare HortiHood kan man förlänga odlingssäsongen, odla värmekrävande växter och producera tidigare skörd och blomning. HortiHood finns i två utföranden, HortiHood 90 och HortiHood 180.

HortiHood 90 är 250 cm brett, 167 cm djupt och lika högt och monteras mot en vägg eller ett plank som är minimum 115 cm högt,.Det gör att du får ordentligt gott om plats även för högre plantor som placeras i bakre delen där även ett hyllsystem kan användas för att optimera utrymmet. Längre fram odlar man i krukor, odlingssäckar, odlingslådor eller direkt i jordsäck. HortiHood är snabbt och enkelt att sätta upp och väldigt smidig att öppna/stänga med möjlighet att justera i höjdled. Växthuset kan fällas upp och fästas mot en vägg eller plant när den inte används. Det kan också användas för att skydda halvkänsliga växter vintertid. HortiHood har inbyggd ventilation för att vädra ut fukt och ta in frisk luft varma dagar.

HortiHood 180 mäter hela 334 x 250 m i basen och är 167 cm högt. HortiHood 180 kan använda året runt eller fällas ihop och ställas undan. Det generösa utrymmet gör det möjligt att använda för att odla på många olika vis precis som i ett riktigt växthus. Höga växter och klättrare kan odlas i mitten medan lägre plantor placeras längre ut mot kanterna. Ställ in hyllor för att utnyttja utrymmet när du drar upp och driver små plantor tidigt på säsongen. Det enkla systemet för att komma åt växterna från båda sidorna av växthuset innebär att det är lått att nå till alla växter.

HortiHood är tillverkad av UV-stabiliserad PVC som är 100% återvinningsbart.