Underbara tomater!

Wexthuset kan nu erbjuda två helt nya sortiment med underbara tomater till våren.

Artisan™ erbjuder läckra och unika randiga körsbärstomater och små plommontomater i härliga färger och smaker. Passar utmärkt både i växthus och att odla på terassen eller friland. Till skillnad från andra randiga tomater på marknaden har dessa tagits fram med smaken i åtanke och de är resistenta mot sprickbildning.

Artisan™ Bumblebees frukter är runda och antingen djupt rödbruna med gröna, rosa eller gula ränder eller gyllengula med orange ränder. Frukterna blir 2-3 cm stora.

Artisan™ Tiger är en spännande serie av långsmala plommontomater med utmärkt smak. De 5 cm långa frukterna är antingen rosa med orange ränder eller gröna med grönt fruktkött och gula och gröna ränder.

Indigo™ är en serie tomater med fantastiska färger som innehåller höga halter av antocyaniner. Dessa naturligt förekommande lila pigment är viktiga antioxidanter som är kända för att ha positiva hälsoeffekter. Serien innehåller klassiska tomater, plommontomater, bifftomater och körsbärstomater .Även dessa är resistenta mot sprickbildning.

Dessa är nyheter till våren och kommer att finnas på vår hemsida inom kort.