SmartLine tvättmaskiner Mer fritid med självtänkande tvättmaskin

Sommaren är slut och vardagspusslet ska åter börja läggas. Mellan det dagliga arbetet och jobbet hemma med allt vad tvätt, städ och matlagning innebär ska man också hinna med sig själv. Whirlpools nya sortiment av tvättmaskiner - Smart Line - är fyllt med funktioner som underlättar din vardag samtidigt som de hjälper dig att använda rätt mängd tvättmedel och spara tusenlappar. Vad sägs om möjligheten att tvätta den blandade vardagstvätten på endast en timme eller fräscha upp enskilda plagg på bara en kvart?

Äntligen tänker tvättmaskinen som du
De flesta användare sorterar sin tvätt innan de laddar sin tvättmaskin. Whirlpools nya maskiner anpassar sig till sättet du organiserar din tvätt. Att ställa in rätt tvättprogram har aldrig varit enklare tack vare en lättöverskådlig programvalsmeny som är designad efter hur de flesta sorterar tvätten indelad i tre logiska kluster: färgprogram, program för olika materialtyper samt resurs- och tidsbesparande program.

Förutom de specialanpassade programmen för plagg i olika färger (vita/ljusa/mörka-svarta) finns flera tids- och energibesparande program. Programmet "Snabb 15" är designat för att tvätta små tvättar på endast 15 minuter och garanterar att du slipper paniken när du upptäcker att ett plagg "du bara måste ha" direkt känns ofräscht. Om miljön är viktig för dig så passar programmet "Super Eco"- ditt tvättande. Det sparar upp till 40%1 energi vid varje tvätt. Till den blandade vardagsvätten passar det så kallade "Daglig/Mix"-programmet perfekt, ett allsidigt program som tvättar klart på endast en timme

Inget mer tvättmedelsvinn: Spara upp till 10 liter på ett år2
Tvättmedel står för en stor del av kostnaden vid varje tvätt. Whirlpools senaste teknologi med funktionen Doseringsråd (Detergent Dosing Recommendation system) löser problemet genom att ange hur mycket tvättmedel som behövs för ett rent resultat. Genom att minska mängden tvättmedel med upp till 10 liter per år* kan du spara upp till 5000 kr på 10 år3 samtidigt som du minskar din miljöpåverkan.

I tillägg till detta har maskinen Whirlpools unika 6th SENSE teknologi som gör det möjligt för dig att spara upp till 40%4 vatten och energi. Detta genom att 6th SENSE känner av och automatiskt anpassar programmet och resursförbrukningen efter mängden tvätt.

Green Generation
Utvalda Smart Line tvättmaskiner är en del av Green Generation-utbudet. Produkterna i Green Generation är bland de mest energi och vatteneffektiva i sin klass på marknaden. Whirlpools Green Generation-utbud omfattar även kyl/frysar, kylar, frysar och diskmaskiner.

Korta fakta
• Energiklass A+ eller A++
• Upp till 6/7/8 kg tvättkapacitet
• Maximal centrifugeringshastighet upp till 1400/1600 rpm
• 6th Sense® teknik optimerar resurserna för varje tvätt
• Doseringsrådsystem
• Färgprogram - En uppsättning unika program avsedda för vita, mörka/svarta och ljusa färger för att garantera färgvården samtidigt som den ger optimalt tvättresultat
• Daglig/Mix program - 60-minuters program för dagliga och mixade tvättar
• SuperEco program - Extra energieffektivt program
• AquaEco program - extra vattensnålt program för små tvättar
• Snabb 15' program - fräschar upp lätt nedsmutsade plagg på bara 15 minuter

Smart Line tvättmaskiner finns i flera utföranden.
1. Jämfört med en A-klassad Whirlpool maskin, full last bomull 60°.
2. Baserat på studie utförd av Whirlpool.
3. Jämförelse baseras på användares genomsnittliga tvättmedelsmängd, 220 tvättcyklar per år i medelhårt vatten, 7 kilo tvättlast och flytande tvättmedel från marknadens ledande tvättmedelsmärken.
4. jämförelse mellan maximal tvättlast och 1 kg tvättlast tvättad med 6TH SENSE program, bomull 60° och tillvalet Rapid aktiverat.

Om Whirlpoolkoncernen:
Whirlpoolkoncernen är världsledande inom tillverkning och marknadsföring av större hushållsmaskiner med en omsättning på $18,4 miljarder (2010), 71 000 anställda och 67 tillverknings- och forskningscenter runt om i världen. Företaget marknadsför Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht och andra stora varumärken i nästan alla världens länder. Mer information om företaget hittar du på http://www.whirlpoolcorp.com.

Om Whirlpool Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA):
Med ungefär 12 000 anställda, närvaro i 30 europeiska länder och tillverkning i sju länder är Whirlpool EMEA ett helägt dotterbolag till Whirlpoolkoncernen. Koncernen är världsledande inom tillverkning och marknadsföring av större hushållsmaskiner med en omsättning på $18,4 miljarder (2010), 71 000 anställda och 67 tillverknings- och forskningcenter runt om i världen. Företaget marknadsför Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht och andra stora varumärken i nästan alla världens länder. Whirlpools europeiska huvudkontor ligger i Comerio (VA), Italien. För mer information om företaget, besök hemsidan www.whirlpoolcorp.com

För ytterligare information vänligen kontakta:
Maria Ståhl, Whirlpool Sverige, +46 685 05 19, e-post maria_stahl@whirlpool.com
Amanda Florin, Geelmuyden.Kiese, +46 708641974, e-post afl@geelmuyden-kiese.se