Mediapilot nominerade till AMEC Awards för andra året i rad

Mediapilot har, som enda svenska företag, blivit nominerade till den prestigefyllda tävlingen AMEC Awards för bästa innovation inom sociala medier.

AMEC Awards är den internationella branschorganisationen AMEC:s pris för bästa och mest innovativa medieanalys. Mediapilot representeras i år av bidraget ”Innovation in Social Media Measurement for Destination Jönköping”, där kunden fick en komplett kartläggning av relevanta nätverk och inflytelserika opinionsbildare på sociala medier.

Avancerad nätverksanalys är en innovativ tjänst som Mediapilot är unika om att erbjuda sina kunder. Genom att kombinera egenutvecklade IT-verktyg med branschkunniga analytiker, förser Mediapilot sina kunder med konkret underlag för proaktivt kommunikationsarbete.

”Medielandskapet har förändrats markant under de senaste åren och att AMEC väljer att nominera den här analysen visar att vi ligger i tiden.” säger Mattias Östmar, affärsutvecklingschef på Mediapilot International.

Mediapilot är det enda företaget i Sverige som är nominerade till AMEC Awards. Som grund till nomineringen ligger dels själva analysen, dels utlåtanden från kunden om hur de använt den och vilka resultat det genererat.

”Nomineringen är ännu ett bevis på att vi ligger i framkant genom att förse våra kunder med verktyg och insikter som skapar direkt affärsnytta. Det är oerhört glädjande att våra kunder får synliga resultat av vårt arbete!” säger Fredrik Båge, VD på Mediapilot International.

För mer information, kontakta:

Mattias Östmar
Affärsutvecklingschef
mattias.ostmar@mediapilot.se

• PR, kommunikation

• martin wettergren
  • sociala medier
  • sociala media
  • social media
  • medieanalys
  • mediapilot
  • analys

Mediapilot är Sveriges ledande medieanalysföretag.