Widespace prisas för Årets Mobila marknadsföring på Mobilgalan

Widespace tog hem kategorin Årets Mobila Marknadsföring på Mobilgalan igår kväll. Företaget var också nominerat i kategorin Årets raketföretag.

”En av Widespaces viktigaste uppgifter är att ständigt utveckla marknadsföring i mobilen med kreativa och innovativa annonsformat. Det är därför både hedrande och väldigt roligt att vinna priset”, säger Henric Ehrenblad, vice vd på Widespace.

Widespace har utvecklat en egen teknik för att styra en annonsörs annons till rätt målgrupp och så att annonsen syns i den kontext där den ger bäst effekt. Effekten på en kampanj är också mycket beroende på annonsens format och där har Widespace utvecklat flera kreativa format, långt bortom den traditionella bannern.

I augusti lanserade Widespace världens första röststyrda annonser för mobilen, baserat på Nuances röstigenkänningsteknik. Dessutom kan det nämnas att Widespace var först i världen med att använda Apples tjänst Passbook i kampanjer redan för ett år sedan.

”Mobilen ger möjligheter som inte andra medier klarar av. Vår vision är att ta till vara på hela denna potential både för att skapa bättre upplevelser för användarna, bättre resultat för annonsörerna och våra mediapartners”, fortsätter Henric Ehrenblad.

Widespace utsågs till Årets Mobila marknadsföring med följande motivering:
”En miljard annonser i månaden talar för sig självt. Detta företag nöjer sig dock inte bara med de framgångsrika lösningar som företaget redan säljer utan fortsätter att skapa nya innovativa format, exempelvis världens första röststyrda annons i mobilen.

Årets Mobila marknadsföring utses av en jury som i år bestått av: Marlène Sellebråten, juryns ordförande, chefredaktör Mobil & Mobil Business; Mats Lindoff, mobillegendar & riskkapitalist, EMA Technologies; Tomas Bennich, grundare, Sweden Mobile AssociationMarianne Treschow, fd general direktör PTS, grundare och vd, TreschowConsulting; Martin Sebelius, branschanalytiker och strategikonsult, Greenwhich Consulting/E&Y; Erik Mörner, redaktör, tidningen Mobil; Sven Sköld, telekomanalytiker, Swedbank och Kristina Höök, professor, KTH & director Mobile Life Centre.

För mer information kontakta:Henric Ehrenblad, vice vd, Widespace

henric.ehrenblad@widespace.com

Fotograf, Carl Rosenqvist, Kamera & Bild

• android
  • windows phone
  • appar
  • mobil annonsering
  • mobil marknadsföring
  • mobil reklam
  • mobilannonsering
  • mobilreklam
  • mobile marketing
  • iphone
  • mobilt internet
  • mobilsurf

Widespace är Europas ledande företag inom premium mobilannonsering. Vi ser till att användarens upplevelse står i centrum, vilket leder till bättre resultat för annonsörerna, och därmed bättre intäkter till våra partners. Varje dag levererar vi miljoner annonser till miljontals mobiler. Vi använder vår egen ledande teknologi för att optimera reklameffekten och hjälper med vår fullservicelösning varumärken att lyckas med sin annonsering på de mest besökta mobilsajterna och i de populäraste apparna. Widespace grundades i Sverige 2007 och har idag kontor i åtta länder i Europa.