Widespace rekryterar från IDG

Widespace stärker sitt säljteam med rekryteringen av Oscar Rogstedt. Han har bred erfarenhet inom digital marknadsföring och programmatiskt sälj från både Sverige och Norge och kommer senast från IDG.

– Oscars bakgrund har gett honom erfarenhet och insikt som gör honom till ett värdefullt tillskott till vårt säljteam. Han har stor förståelse för digitalisering ur både ett IT- och marknadsföringsperspektiv och erfarenhet av att arbeta i frontlinjen i en marknad med hög förändringstakt, säger Jon Möllersten, svensk säljchef hos Widespace.

Oscar Rogstedt kommer närmast från IDG och rollen som key account manager och programmatiskt ansvarig för IDG Enterprise. Innan dess arbetade Oscar drygt tio år i Norge där han på mediebyrån Optimal Norge och digitalbyrån Proeffekt utvecklade sin grundkompetens inom digitala säljlösningar.

– Mobil annonsering kommer under kommande år att stärka sin ställning som självklart nav för all marknadsföring. För mig är det naturligtvis en superchans att få jobba med Widespace som är global teknisk ledare inom mobilt varumärkesbyggande. Min förhoppning är att min erfarenhet ska vara kunna vara ett tillskott till Widespace starka säljteam, säger Oscar Rogstedt.

Jon Möllersten, Head of Sales Sweden

jon.mollersten@widespace.com