Widespace rekryterar internationell affärsutvecklingschef

Widespace har anställt Microsofts tidigare sverigechef för Microsoft Advertising & Online Adrian McDonald som internationell affärsutvecklingschef. Adrian kommer spela en viktig roll för Widespaces fortsatta internationella expansion.

”Det jag gillar med Widespace är att de sätter konsumenterna i fokus och lägger mycket kraft på att utveckla lösningar som ger slutanvändare en bättre upplevelse, exempelvis Voice Ads som nyligen lanserades, säger Adrian McDonald. Jag är jätteglad över att få vara en del av Widespaces snabbväxande team och ser fram emot att vara på det företag som kommit längst med mobil annonsering i Europa, säger Adrian McDonald.”

Widespace har under det senaste året haft en kraftig tillväxt och expanderar nu på flera marknader runt om i Europa.

”Vi är jättenöjda att ha knutit Adrian till oss, säger Henric Ehrenblad, vice VD på Widespace. Med sin stora erfarenhet från onlineområdet både i Sverige och internationellt kommer Adrian bli en viktig kugge i vår vidare expansion av Widespace i Europa.”

Adrian har över 12 års erfarenhet av det digitala marknadsföringsområdet i Sverige och Europa. Närmast kommer han från Microsoft där han var sverigechef för Microsoft Advertising & Online. Han sitter även med i IABs styrelse (International Advertising Bureau). Adrian har tidigare arbetat på Microsoft i UK och Europa samt på TV-bolag i Australien.

Adrian kommer att vara baserat på Widespace huvudkontor i Stockholm. Han börjar den 16 september 2013.

Widespace är Europas ledande företag inom premium mobilannonsering. Vi ser till att användarens upplevelse står i centrum, vilket leder till bättre resultat för annonsörerna, och därmed bättre intäkter till våra partners. Varje dag levererar vi miljoner annonser till miljontals mobiler. Vi använder vår egen ledande teknologi för att optimera reklameffekten och hjälper med vår fullservicelösning varumärken att lyckas med sin annonsering på de mest besökta mobilsajterna och i de populäraste apparna. Widespace grundades i Sverige 2007 och har idag kontor i åtta länder i Europa.