Widespace rekryterar ny stjärnsäljare

Widespace rekryterar Zacharias Ahlberg till sitt säljteam. Zacharias har en bred erfarenhet från mediabranschen och kommer senast från prisbelönta United Screens.

– Zacharias kombinerar en gedigen erfarenhet från branschens frontlinje med energi och kreativitet. Det gör honom till en topprekrytering och ett viktigt tillskott till vårt team, säger Jon Möllersten, svensk säljchef hos Widespace.

Zacharias Ahlberg har en rejäl bakgrund inom mediabranschen. Han började på Mediaplanet, för att sedan komma till Schibsted som Key Account Manager för Aftonbladets och Metros uppmärksammade annonspaket D2D (Dawn till Dusk). Efter en tid hos Svenska Dagbladet gick han vidare till ett mer renodlat digitalt uppdrag på först Dagens Nyheter och därefter United Screens.

– Genom åren i mediebranschen har jag jobbat med många spännande produkter och duktiga människor som lärt mig mycket. Att nu få fokusera till 100 procent på mobilen känns väldigt spännande, och att totalt få nörda ner mig i den mobila marknadsföringen känns helt rätt. Tekniken som Widespace har är unik, och öppnar upp grymma möjligheter för annonsören, säger Zacharias Ahlberg.

Jon Möllersten, Head of Sales Sweden

jon.mollersten@widespace.com