​Wihlborgs säljer bostadsfastighet i Danmark

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2019 08:00 CET

Munkeengen 4-20, Hilleröd, Danmark

Wihlborgs har den 1 december sålt fastigheten Munkeengen 4–20 i Hillerød, Danmark.

Fastigheten innehåller 76 ägarlägenheter med en total yta om 7 200 m² och säljs till Core Property Management för en köpeskilling om 203 miljoner DKK. Frånträde skedde den 1 december 2019.

Munkeengen 4–20 ingick i ett paket om 16 fastigheter som Wihlborgs köpte av pensionsbolaget Danica 2017. Fastigheten omfattar även en kommersiell del, Munkeengen 22–32, vilken kvarstår i Wihlborgs ägo.

- Wihlborgs har fullt fokus på kommersiella fastigheter och därför är det helt i linje med vår strategi att sälja en bostadsfastighet som denna. Försäljningen hjälper oss att kunna hålla fokus på vår kärnaffär och på att fortsätta utveckla vårt kommersiella bestånd i Danmark, säger Ulrika Hallengren, vd för Wihlborgs Fastigheter.

Wihlborgs Fastigheter AB (publ)

Wihlborgs erbjuder kommersiella lokaler till företag och organisationer i Öresundsregionen. Våra verksamheter finns i Malmö, Lund, Helsingborg och Köpenhamn och är marknadsledande i de tre svenska städerna. Våra kunder är såväl offentliga verksamheter som privata företag och fastighetsbeståndet består av kontors- och butikslokaler, industri- och lagerlokaler samt mark för framtida projekt. Vi är även med och skapar förutsättningar för att näringslivet i regionen ska utvecklas positivt.

Kommentarer (0)

Kommentera