Willis Towers Watson rekryterar Fredrik Avervik som Client Executive Affinity

Willis Towers Watson har rekryterat Fredrik Avervik som Client Executive inom Affinity. Fredrik kommer att arbeta med Affinity Sales på den svenska marknaden med huvudfokus inom motorområdet.

Fredrik har arbetat med försäkringar inom motor de senaste 15 åren med stort fokus på tung trafik. Innan dess har han arbetat både som skadereglerare på Afa samt som produkt-promotor på Pioneer. Fredrik har en lång erfarenhet inom försäljning och skadeförebyggande inom motorområdet och har under de senaste åren även arbetat med att bygga upp annan affinity/gruppaffär inom Aon i Sverige.

Johan Lindvall
Mail: johan.lindvall@willistowerswatson.com

• Försäkringar, försäkringsfrågor

Willis Towers Watson är ett ledande globalt försäkringsförmedlings-, teknik- och konsultbolag.

Med rötter tillbaka till 1828 verkar Willis Towers Watson idag på samtliga kontinenter med över 40 000 anställda i mer än 140 länder. Vi utformar och levererar råd och tekniklösningar som optimerar hantering av kapital, sak- och personrelaterade risker, anställningsförmåner, belöning och övrigt humankapital. Vi har erfarenhet från alla branschsegment och verksamhetsområden – över hela världen.

I Sverige inleddes verksamheten 1979 och idag är vi en av landets ledande rådgivare inom ersättningsrelaterade områden, pensioner och vidare förmåner, aktuariella tjänster (liv och sak), samt risk- och försäkringsförmedling inom sakförsäkringsområdet. Verksamheten finns på fyra orter – Stockholm (huvudkontor), Göteborg, Malmö och Karlstad - med totalt ca 185 medarbetare.

Willis Towers Watson är dessutom tillsammans med Max Matthiessen, Nordens ledande liv- och sakförsäkringsförmedlare. Välkommen att läsa mer på www.willistowerswatson.com

Johan Lindvall

Head of WTW Sweden / Managing Director Affinity +46 (0)73 397 41 85