Willis Towers Watson sponsrar försäkringsnätverket Qvins

Från våren 2019 sponsrar Willis Towers Watson det kvinnliga nätverket Qvins (Qvinnor inom Insurance). Nätverket är rikstäckande och öppet för alla kvinnor oavsett var de arbetar inom försäkringsbranschen (inom sak, liv, på försäkringsbolag eller på förmedlarsidan) och oberoende av var de befinner sig i karriären.

Qvins startades hösten 2018 och har redan över 1100 medlemmar. Under våren lanserar nätverket ett mentorsprogram, för att främja att fler kvinnor gör karriär och utvecklas inom försäkringsbranschen.

Syftet med mentorsprogrammet är att adepten ska hitta strategier för att utvecklas i ett professionellt sammanhang, få rådgivning i specifika utmaningar och nya perspektiv på sin arbetssituation. Med hjälp av ett externt bollplank och tid till reflektion är målet att mentorsprogrammet ska ge adepterna förutsättningar att bättre kunna nå sina mål.

Willis Towers Watson inleder nu ett samarbete med Qvins genom att bli sponsor för mentorsprogrammet. Marie Brytzer, idag COO på Willis Towers Watson och med mångårig erfarenhet inom branschen, är en av mentorerna i det nya programmet.

– Det känns fantastiskt roligt att få möjlighet att dela med mig av min erfarenhet och samtidigt lära av branschkollegor och få perspektiv på andra situationer och organisationer. Jag ser verkligen fram emot att vara en del av programmet och få möjlighet att bidra till kvinnors utveckling inom vår bransch, och jag tror att det kommer att vara minst lika utvecklande för mig att diskutera utmaningar i specifika frågor, säger Marie Brytzer, COO på Willis Towers Watson.

Läs mer om nätverket Qvins på www.qvins.se

För mer information, kontakta:
Marie Brytzer, Chief Operating Officer Willis Towers Watson
+46 (0)72 987 59 97, marie.brytzer@willistowerswatson.com

Willis Towers Watson (NASDAQ: WLTW) är ett ledande globalt försäkringsförmedlings-, teknik- och konsultbolag. Med rötter tillbaka till 1828 har Willis Towers Watson över 45 000 anställda i mer än 140 länder och marknader.

Vi utformar och levererar råd och tekniklösningar som optimerar hantering av kapital, sak- och personrelaterade risker, anställningsförmåner, belöning och övrigt humankapital. Vi är ett globalt företag som genom lokal närvaro och expertis kan erbjuda skräddarsydda lösningar anpassade till lokala trender, marknader och lagstiftning. Genom kompetens, professionalism, engagemang och kundfokus hjälper vi kunder runt om i världen att vända risk till tillväxtmöjligheter.

I Sverige inleddes verksamheten 1979 och idag är vi en av landets ledande rådgivare inom ersättningsrelaterade områden, pensioner och vidare förmåner, aktuariella tjänster (liv och sak), samt risk- och försäkringsförmedling inom sakförsäkringsområdet. Vi är cirka 200 medarbetare i Stockholm (HK), Göteborg, Malmö och Karlstad.

Willis Towers Watson är dessutom tillsammans med Max Matthiessen, en av Nordens största liv- och sakförsäkringsförmedlare.

Välkommen att läsa mer på www.willistowerswatson.com