Gröna viner när solen skiner!

Gröna viner när solen skiner!

Ljuset är på väg tillbaka och snart väntar våren med all dess löften! Längtan efter grönt är påtaglig inte bara utomhus utan i de val vi gör i vardagen. Som till exempel att handla ekologiskt! Ta en titt på viner från vårt ekologiska sortiment från Valle Reale som finns på Systembolaget!

Fira med ekologiska bubblor

Klart det går att bubbla grönt! Med Ca'Montini Prosecco Organico bubblar du in festen utan att tumma på samvetet. Här smakar det torrt, friskt och fruktigt av gröna äpplen, mandarin och citrus. Ett bubbel som passar perfekt att skåla in våren med. Vill du servera mat till rekommenderar vi sushi eller fräscha sallader med salta tillbehör som oliver och fetaost.

Nr 77377, Ca'Montini Prosecco Organico NV, 75 cl, 99 kr

När budgeten är lite tight

Ekologiska Lupi Reali Montepulciano d'Abruzzo är ett prisvärt, italienskt rödvin som passar extra bra när plånboken är av det tunnare slaget. Med fruktig och ungdomlig smak av körsbär, fat och färska örter är det ett perfekt vin att servera till krämiga rätter som pasta carbonara, gräddiga grönsakssoppor eller en riktigt god pizza.

Nr 2384, Lupi Reali Montepulciano d'Abruzzo 2016, 75 cl, 69 kr

Reko vin till fredagsmyset

Dags för fredagsmys! På bordet står kanske tacos, hemgjord hamburgare, spagetti bolognese eller lite goda ostar och charkuterier. Då fungerar Valle Reale Montepulciano d'Abruzzo perfekt med sin kryddiga och fruktiga smak med inslag av choklad, fat, mörka körsbär, plommon och salvia.

Nr 2355, Valle Reale Montepulciano d'Abruzzo 2015, 75 cl, 99 kr

Till vårens buffé

Dags för vårens första buffé? Med många gäster och mat som paj, sallader, milda ostar och kyckling passar ett friskt och fruktigt vin på italienska druvan Trebbiano perfekt. Lupi Reali Trebbiano d'Abruzzo på smidig box och i ny fräsch design smakar friskt och fruktigt av citrus, persika och päron.

Nr 2252, Lupi Reali Trebbiano d'Abruzzo 2017, BIB 300 cl, 199 kr