Lanseringen av Sommartider - en succé!

Lanseringen av Sommartider - en succé!

Sommartider Vitt och Sommartider Rosé lanserades redan för några veckor sedan och båda vinerna är en given succé! Under förra veckan hölls en mycket uppskattad presslunch för att officiellt lansera boxarna och eventet kunde inte ha varit mer lyckat. Strålande sol, fantastisk sommarlunch från Gondolens Gastronomi och en makalös utsikt över ett knoppande Stockholm förgyllde dagen.

The Per Gessle Selection är samlingsnamnet på den serie viner som musikern och världsartisten Per Gessle tagit fram i samarbete med några av världens mest framstående vinmakare.I serien finns sedan tidigare prestigevinerna Kurt & Lisa och Furet skapade tillsammans med Amaroneproducenten Allegrini. Nu är det dags för två läckra franska uppföljare i The Per Gessle Selection - boxarna "Sommartider" - en vit och en rosé. Ett samarbete med kvalitetsproducenten Francois Lurton.

Den vita Sommartider är en läcker kombination av druvorna gros manseng och sauvignon blanc. Friskt, fruktigt och fräscht som en sommardag med fina toner av citrus, lime och svarta vinbärsblad. Härligt alldeles på egen hand och jättegott till fisk, kyckling och sallader.

Sommartider Rosé är skapad av 100 % syrah. Sydfranskt somrigt med doft och smak av hallon, röda vinbär och örter. Svalkande gott och sommarens bästa picknickvin som matchar det mesta i matväg!

Vill du beställa vinerna på Systembolaget? Klicka på den här länken!

Nr 71259, Sommartider Vitt, 300 cl box, 199:-
Nr 71459, Sommartider Rosé, 300 cl box, 199:-