Lyxiga budgetkapet Periquita Reserva 2009 - magnumflaskor i begränsad upplaga!

Nyhet   •   Jan 21, 2013 10:25 CET

"2009 Periquita Reserva är vinet som i Sverige säljs för 79 kr (750 ml) men som kostar nästan det dubbla utomlands. Här hittar vi lite blåbär och cassis, tanninerna är fruktiga och runtom mineraliska och vinet har bra syra. Ett gediget och balanserat vin som slutlagras 8 månader i franska fat, nya och använda. Fint silkig och mogen struktur. Domingos och hans närmsta jobbar fantastiskt ambitiöst med sina viner och egendom." - Anders Enquist, Livets Goda #63

Nu finns Periquita Reserva 2009 på magnumflaska - ett riktigt vinfynd i en storlek som skänker extra lyxkänsla till vinterns middagar!

Periquita Reserva Magnum 2009 (1500 ml, nr 71799, 159 kr). Du beställer enkelt genom Systembolagets hemsida << här >>

Periquita Reserva på vanlig flaska (750 ml) och box (3000 ml) finns i Systembolagets ordinarie sortiment, har artikelnummer 2560 och kostar 79 resp. 259 kr.

För frågor och ytterligare information, kontakta oss på tel: 08-660 84 16 eller e-post: info@thewineagency.se. Besök gärna vår hemsida www.thewineagency.se.

Kommentarer (0)

Kommentera