Periquita på box - en kär midsommartradition, nu i ny kostym!

Nyhet   •   Jun 21, 2012 12:17 CEST

Periquita har varit rödvinsfavorit hos svenska folket i årtionden. Och vinkritikerna är lika förtjusta och ger gång på gång strålande betyg. Vi är både tacksamma och glada och firar framgångarna med en ny läcker design!

Nr 2574.   Periquita Original, 300 cl BiB, 199:-

Den klassiska Periquitan blir lätt att känna igen i sin nya, ljust eleganta kostym. Innehållet är oförändrat gott med fruktig, kryddig doft av mörka bär och plommon. Och smaken, som fått så många lovord, har de rätta tonerna av mörka bär, körsbär, lakrits och örter. Sommarens suveräna allroundvin!

Nr 2560.   Periquita Reserva, 300 cl BiB, 259:-

Periquita Reserva har fått en läcker design där den mörka bottenfärgen signalerar kraft och fyllighet. Här har vinmakaren Domingo Soares Francos satt sin signatur - en garanti för att innehållet håller den höga klass som gav boxen den oslagbara titeln ”Årets röda box”. Den generösa doften har fina toner av mörka bär och rostade fat. Vinet är smakrikt och harmoniskt med inslag av plommon, rostade fat och viol. Garanterat gott grillvin!

Båda boxarna finns i Systembolagets ordinarie sortiment!

För frågor och ytterligare information, kontakta oss på
tel: 08-660 84 16 eller e-post: info@thewineagency.se

Besök oss gärna på