Vilket nyårsbubbel ska jag välja?

Vilket nyårsbubbel ska jag välja?

Nu börjar det bli dags att bestämma sig. Vilken sorts bubblor ska jag välja till nyår och varför? Oavsett om du gillar klassisk Champagne, elegant Rosébubbel eller fruktig Prosecco så har vi det. Varsågoda att inspireras av vårt utbud av bra bubblor!

Två varianter av Prosecco

Runt om i världen älskas Prosecco och här i Sverige är det likadant. Vi älskar de fruktiga och fräscha bubblorna när det vankas festliga tillfällen. Att skåla med eller servera till lättare rätter som sushi och sallader. Välj mellan ekologiska Ca'Montini Prosecco, med frisk smak av gröna äpplen och mandarin, och Antica Vigna Prosecco Platinum Edition, med smak av gula äpplen, akaciablommor och citrus.

Nr 77377, Ca'Montini Prosecco Organico NV, 75 cl, 99 kr

Nr 77845, Antica Vigna Prosecco Platinum Edition, 75 cl, 99 kr (beställningssortimentet)

Rosa Franciacorta från Italien

Inte provat en Franciacorta än? Då är det dags tycker vi! Franciacorta är nämligen ett mousserande vin från Italien där man använder samma exklusiva framställningsmetod som i Champagne och med samma sorts druvor (Chardonnay & Pinot Noir). Här hittar vi rosa bubblor med en fin mousse och smak av röda sommarbär, citrus och  en elegant brödighet.  Passar extra bra till rökt lax och prosciutto.

Nr 7615, Monte Rossa Flamingo Rosé Brut, 75 cl, 199 kr (beställningssortimentet)

Årets bästa Champagne i fast sortiment

Vår prisvärda odlarchampagne översköljs med lovord och senast ut är dryckesexperten Andreas Grube, som både skriver i Svenska Dagbladet och tidningen Café. Han har utnämnt Pierre Péters Cuvée de Réserve till årets bästa champagne på Systembolaget 2017. Perfekt till eleganta skaldjur och andra salta tillbehör. Till löjrommen på nyårsafton eller potatischipsen en vanlig fredagskväll!

Nr 7350, Pierre Péters Cuvée de Réserve NV, 75 cl, 349 kr