Kajsa Ekman - nytt tillskott hos The Wineagency!

Kajsa Ekman - nytt tillskott hos The Wineagency!

Vinimportören The Wineagency har anställt Kajsa Ekman som ny "Product och Business Development Manager". Kajsa Ekman kommer närmast från en tjänst som produktchef hos Arvid Nordquist, där hon bland annat ansvarat för etablerade varumärken som Bollinger och Langlois-Chateau och framgångsrikt arbetat med den uppmärksammade sommeliertävlingen för kvinnor, Lily Bollinger Award.

”Det känns otroligt spännande att bli en del av teamet på The Wineagency. Jag har alltid varit imponerad över hur långt företaget lyckats nå på så kort tid och jag ser fram emot att kunna bidra till fortsatt framgång", säger Kajsa Ekman.

Kajsa Ekman har nio års erfarenhet av att utveckla och förvalta produkter och varumärken i länder som Frankrike, Italien, Chile och Argentina och hon bland annat arbetat med varumärken som Bollinger och Langlois-Chateau. I rollen som "Product och Business Development Manager" hos The Wineagency kommer hon bland annat att arbeta med topproducenter som Francois Lurton, Marchesi Mazzei och Jean-Luc Colombo.

"Jag är mycket glad för detta nytillskott till vårt duktiga team, och ser fram mot att utveckla The Wineagency vidare med Kajsa!”, säger Ann Burgaz, vd för The Wineagency

The Wineagency är en ung och framgångsrik importör på den svenska vinmarknaden. Vd Ann Burgaz startade företaget 2007 och har gått från 0 till 350 miljoner i omsättning. 2016 utsågs Ann Burgaz till en av de mäktigaste kvinnliga entreprenörerna i Sverige av affärstidningen Veckans Affärer.

För frågor och ytterligare information hänvisar vi till:

Anna Burman på tel: 08-545 81 961
e-post: anna@thewineagency.se