MAS JANEIL - Succén fortsätter!

MAS JANEIL - Succén fortsätter!

Sällan har vinskribenter och vinkonsumenter varit mer överens, Mas Janeil har vunnit allas hjärtan. Framgångssagan för det härliga sydfranska rödvinet med den lilla åsnan på etiketten bara fortsätter. Det är bara några månader sedan vinet hade premiär i ordinarie sortimentet. Nu - lagom till lanseringen av den nya fräscha årgången 2013 - tar det plats på hyllan i dubbelt så många butiker!

Smakrikt, mustigt, gott, fin doft, bra balans och längd – vinkritikerna har strösslat generöst med positiva omdömen om Mas Janeil Special Edition. ”Rödpang till pangpris”, utbrast DN:s Alf Tumble förtjust och det är tydligt att vinköparna håller med honom. Vinet blev snabbt så populärt att det kvalade in från beställningssortimentet, och nu fördubblas antalet butiker som har det i lager från 70 till 140.

Hemligheten bakom succén är en kombination av perfekt jordmån, gamla stockar och utmärkt klimat.  Topproducenten François Lurton visste vad han gjorde när han för fem år sedan köpte den sydfranska egendomen som levererar druvorna till Mas Janeil!

Mas Janeil i den nya årgången 2013 är en blandning av Syrah (50%), Grenache(20%), Carignan(20%) och Mourvèdre (10%) som tillsammans ger omisskännligt sydfransk karaktär. De handplockade druvorna kommer från stockar som är upp mot 50 år gamla. En del av blandningen lagras på fat för att öka komplexiteten, resten har lagrats på ståltankar för att bevara den fina fruktigheten och fräschören.

Den intensiva doften präglas av mörka bär och kryddiga toner med ett uns lakrits. Smaken är fyllig och rik med inslag av mörka plommon, mogna körsbär, lakrits och provençalska kryddor.

Mas Janeil Special Edition 2013 är ett klassiskt, sydfranskt vin med den rätta känslan av Medelhavet, en mycket prisvärd smakupplevelse som passar lika bra till alla typer av Medelhavsmat som till grillat kött eller lagrade ostar.

Nr 79687 Mas Janeil Special Edition 2013, 75 cl, 89 kronor

För varuprover och ytterligare information hänvisar vi till:

Linn Ljungkvist på tel: 08-545 81 969

e-post: linn@thewineagency.se

Besök oss på www.thewineagency.se

The Wineagency har samlat några av världens bästa och mest innovativa vinproducenter under ett och samma tak. Passionerade pionjärer och trendsättare som har excellens som gemensam målsättning. Varje vin i vårt sortiment skall erbjuda en smakupplevelse oberoende av prislapp och ursprung. Därför lägger vi ner mycket tid och engagemang på att välja vilka vinhus vi vill representera. Resultatet av vår höga ambition hittar du i varje flaska och i varje box.