Är du nyfiken på viner från Nya Zeeland?

Är du nyfiken på viner från Nya Zeeland? Då får du inte missa när New Zeeland Wine i samarbete med Nordic Wine bjuder in till Operaterassen i Stockholm den 23 januari. Vi kommer självklart att finnas på plats med vår kvalitetsproducent Wither Hills, med både klassiker som Two Tracks Sauvignon Blanc och nya spännande nyheter som Taylor River Pinot Noir.

Vi kan dessutom erbjuda våra läsare ett rabatterat pris på 170 kr per person istället för ordinarie 250 kr. För att köpa biljetter - klicka på länken nedan och välj rutan "vinklubb". Skriv in koden "sustain" i rutan för lösenord så kommer det rabatterade priset att bli synligt.

För biljetter, klicka här

Kvalitetsviner från Wither Hills!

Kvalitetsproducenten Wither Hills vineri ligger naturskönt i hjärtat av Marlboroughs Wairau Valley och precis vid foten av de berg som gett vineriet dess namn. Här produceras högkvalitativa viner av framför allt Sauvignon Blanc, den druva som satt Marlborough och Nya Zeeland på vinkartan, men även av Pinot Noir, Chardonnay och Pinot Gris.

Two Tracks Sauvignon Blanc har varit en succé i många år, men visste ni att man i beställningssortimentet numera även hittar Wither Hills Pinot Noir och Wither Hills Sauvignon Blanc

Den 3 februari lanseras även det vingårdsbetecknade vinet Wither Hills Taylor River Pinot Noir 2014 som en tillfällig nyhet på Systembolaget. Vingården ligger längs med floden Taylor och har en komplex jordmån med kalkblandad lera, grus och stenar från flodbädden vilket ger ett strukturerat och elegant vin med många lager av mörk frukt och kryddor.
En utmärkt Pinot Noir att lagra!

• möt våra producenter
  • nya zeeländska vindagen
  • nya zeeland
  • wither hills

Följ oss gärna i våra sociala kanaler där vi delar med oss av bilder från vår vardag!