Mitt Kök 2011 - välbekanta Italienska producenter gästar Mitt Kök-mässan

Några av de mest välbekanta italienska producenterna i Sverige, nämligen Barone Ricasoli, Paolo Leo och Orion Wines, finns själva på plats med sina viner under Mitt Kök mässan 10-13 november.

Hos Barone Ricasoli i monter B06:31 kan du prova nya årgångar av kända viner som Brolio, Formulae, och Rocca Guicciarda. Barone Francesco Ricasoli visar upp nya årgången 2008 av Castello di Brolio samt vingårdsbetecknade Casalferro och Colledilá som räknas till Italiens absoluta toppviner.

Även producenterna Paolo Leo och Orion Wines kommer ställa ut sina egna viner i monter B05:31. De är högst Sverigeaktuella med framgångsrika lanseringar av främst viner från södra Italien och Veneto. Vinmakaren själv kommer presentera Sette Vigne, ett nytt vin i Systembolagets sortiment, gjort på sju druvor från sju olika italienska regioner. Dessutom kommer novembernyheten Salice Salentino riserva 2007 presenteras.

Samtliga viner finns även att prova hos importören Wineworld i monter B05:31 som ställer ut hela sitt sortiment.

• det goda köket 2011
  • det goda köket

• Stockholm

Wineworld är en ung och framgångsrik vinimportör på den Svenska marknaden. Vi som arbetar i företaget har världens alla vinländer som arbetsfält med samma uppdrag: att hitta ett vin som har den kvalitet, prisvärdhet och potential att det kan bli en storsäljare i Sverige.