Prisbelönta Wither Hills presenterar Two Tracks 2012 – ute nu!

Two Tracks Sauvignon Blanc som lanserades 2009 blev den första Nya Zeeländska bag-in-boxen i Systembolagets sortiment. Det blev även det första boxvinet i det mindre premiumformatet på 1,5 liter. Vinet tog direkt en stadig plats i Systembolagets samtliga butiker och räknas nu som trotjänare, med stadig försäljning trots det lilla box formatet.  Nu har precis ny årgång 2012 nått hyllorna.

Two Tracks är ”andra vinet” till Marlborough belägna producenten Wither Hills som gjort sig kända världen över för sina prisbelönta viner. Nyligen mottog Wither Hills Sauvignon Blanc två priser av Nya Zeelands 2012 Air New Zealand Wine Awards för sin 2012 Wairau Valley Sauvignon Blanc.

Geoff Matthews, Wine Operations Director för Lion – där Wither Hills ingår, är mycket stolt över sitt vinmakarteam ”Ben Glover är utan tvekan en av de bästa och mest respekterade vinmakarna i branschen. Han har tränat upp ett otroligt talangfullt team och ansvarat för en omfattande portfölj av fantastiska, prisbelönta viner”.

Frukten till Two Tracks kommer från vingårdar i Wairau Valley samt från den kustnära vingården Raranghi, för att fånga den fräscha, typiskt markanta friskhet och livfullhet som kännetecknar regionen Marlborough.  I 2012 finns de typiska elementen av melon, guava och krusbär, följt av eleganta örtiga gröna toner av fänkål, tomatblad, koriander och nässlor. Allt sammanbudet av citrus och lime som tillsammans ger det aromatiska spektra av vad riktigt bra Marlborough Sauvignon Blanc står för.

De som vill prova Wither Hills viner måste tyvärr vänta tills juni, då lanseras Wither Hills Wairau Valley Sauvignon Blanc 2012 samt Wither Hills Marlborough Pinot Noir 2010 i ett fåtal Systembolag.

Vill du inte vänta så finns redan nu nya årgången Two Tracks Sauvignon Blanc 2012 ute i butikerna. Artikel 6192 pris 169 kr – 1,5 liter Box.

• sauvignon blanc
  • nya zeeland
  • vitt boxvin
  • wineworld
  • sauvignon blanc 2012

• Stockholm

Wineworld är en ung och framgångsrik vinimportör på den Svenska marknaden. Vi som arbetar i företaget har världens alla vinländer som arbetsfält med samma uppdrag: att hitta ett vin som har den kvalitet, prisvärdhet och potential att det kan bli en storsäljare i Sverige.