Tävla med Barone Ricasoli- Vinn en vin- och matweekend i hjärtat av Toscana!

Nu har Du och en vän chansen att vinna en fantastisk vin- och matweekend hos Barone Ricasoli och Castello di Brolio i underbara Chianti Classico.

Tävla om en garanterat oförglömlig vin- och matupplevelse i Toscana där du och en vän bor magiskt mitt bland vinrankorna och de böljande kullarna i Ricasolis privata gästhus, med staden Siena i horisonten. På programmet står bland annat vinprovning, slottsvandring och en matlagningssession med köksmästare Franco Sangiacomo på Ricasolis egen Osteria del Castello.

Tävlingen arrangeras av Wineworld i sammarbete med Riedel- the wine glass company tasteline mellan 25-31 maj.

Här kan du tävla!

Barone Ricasoli är ett av Italiens ledande och äldsta vinföretag med anor ända tillbaka till 1100-talet. I år firas 200 års- jubileet av födseln av "The Iron Baron" Bettino Ricasoli, vars arbete låg till grund för dagens formulae för Chianti Classico. Mycket har hänt hos Barone Ricasoli sedan dess och idag produceras enastående viner som under senare år vunnit stor framgång både internationellt och hos de svenska vinkonsumenterna. Den populära röda boxen 12300 Barone Ricasoli Formulae samt flaskorna 2705 Brolio Chianti Classico och 2723 Rocca Guicciarda Riserva är marknadsledande i Sverige sina segment och har under senare år rönt stor framgång i sina kategorier av ledande vinskribenter.

• tävlingar
  • toscana