Välkommen till Vårt Kök på Sthlm Food & Wine!

Nu är det bara några dagar kvar till årets stora vinhändelse, Sthlm Food & Wine! Vi upprepar succén från förra året tillsammans med vårt systerföretag The Wineagency och finns återigen på plats med temamontern Vårt Kök, där vi lovar att ge dig massor med inspiration och en vinupplevelse du sent kommer att glömma! Väl mött i monter C14:40-41!

Hjärtat i montern är vår Bubble & oyster bar där vi även i år har med oss Stockholms bästa fisk- och skaldjursbutik; Hammarströms Fisk. De kommer att sälja godsaker som passar perfekt till ett glas bubbel men även till ett glas rött. På menyn finns bland annat ostron, skagenrullar, rå lax med picklad lök & soyamajonnäs eller ost & charktallrik.

Runt champagnebaren har vi även i år byggt upp ett antal köksöar. Varje köksö har ett tema, exempelvis Fredagsmys, Seafood, Lagringsviner eller Chark & grill - vi har något för alla smaker! Missa inte heller tävlingen där du kan vinna exklusiva karaffer från österrikiska Riedelglas!

Ekologiska viner har stort fokus hos både Wineworld och The Wineagency, dessa lyfter vi fram i en alldeles egen del av montern där det finns tre köksöar med både rött, vitt och mousserande. Här hittar du populära varumärken som Zensa, Valle Reale, Jolie Fleur och Ca'Montini bland många fler.

Varmt välkommen till monter C14:40-41!

Sthlm Food & Wine har följande öppettider:

10-13 november 2016

Torsdag: 11.00-19.00

Fredag:  10.00-20.00

Lördag:  10.00-19.00

Söndag: 10.00-17.00

Hitta hit:

Stockholmsmässan

Mässvägen 1

125 80 Älvsjö

• glögg
  • fair for life
  • sthlm food & wine
  • mitt kök
  • mässa

Följ oss gärna i våra sociala kanaler där vi delar med oss av bilder från vår vardag!

Linda Rós Einarsdottir

Product Assistant