Winningtemp växlar upp – stärker ledarskapet för fortsatt tillväxt

Winningtemp som med statlig innovationsfinansiering erbjuder företag ett unikt digitalt verktyg för att se utveckling och välmående i realtid stärker upp i ledarskapet när Jacob Österberg och Carl Jacobsson rekryteras in till bolaget.

-Att få vara med i uppväxlingen av Winningtemp känns som en stor förmån för mig personligen. Jag har från mina tidigare chefsroller med mig vikten av välmående organisationer. Att mäta hur personalen trivs med arbetet börjar bli lika självklart som att mäta marginalen i boksluten. Allt fler bolag börjar se den självklara kopplingen mellan dessa båda parametrar. Att då få vara med och driva Winningtemp framåt på en global nivå känns fantastiskt.

Jacob Österberg kommer från Coor Service Management där han senast arbetat som Bitr Site Manager. Han ansluter till bolaget i Juni månad. Jacob axlar rollen som Head of Business Development.
Carl Jacobsson, tidigare Sverigechef på Mynewsdesk har nyligen startat och kommer ansvara för att bygga upp företagets verksamhet i Stockholm.

-Det känns fantastiskt kul att få vara med på denna resa och jobba för att skapa bättre förutsättningar för ledarskapet på arbetsplatser runt om i Sverige och på sikt övriga världen. Det märks att detta ligger i tiden genom den efterfrågan och det intresse det finns för att jobba mer agilt med frågor kring välmående.

Winningtemps Vd och grundare Pierre Lindmark är nöjd med dem två nya rekryteringarna och ser det som en förutsättning för att ta nästa steg på företaget tillväxtresa.

-Vi är mycket glada över att rekryterat Jacob och Carl och det är en oslagbar kombination av försäljning och affärsutveckling i vår expansion mot nya marknader utomlands. Jacob har bred erfarenhet av affärsutveckling och Carl har byggt upp kontor tidigare utomlands med starka säljteam. Jag ser verkligen fram emot att utveckla Winningtemp tillsammans med mina nya kollegor.

För mer info ta kontakt med:
Jacob Österberg – 070 4532843
Carl Jacobsson – 070 4585755