Tänka om och tänka nytt

Vi tänkte utveckla Wint till att vara bäst i Sverige. Punkt.

Jepp, det är många steg för att ta sig dit, så vi strävar efter är att bli bättre dag för dag. Testar om det fungerar. Justerar. Testar igen. Kör. Det innebär att just för stunden kanske det känns jobbigt och sämre, men vi siktar på att bryta ner och bygga starkare. Detta betyder att alla anställda på Wint får chansen att påverka hur saker och ting ska lösas. Och just där är vi ganska unika.

Nu tänkte vi börja arbeta likadant vid utvecklingssamtal. Vi vill bli lika snabbfotade där. För det här med att ha en bestämd tid och månad då alla utvecklingssamtal skall göras känns varken modernt eller nytänkande. Och det finns ingen given tid för stöd och coachning. Ibland behövs det mer, ibland behövs det mindre. Så är det bara. Så här ska vi agera som lagspelare, visar man att man vill ha bollen så får man den.

Så ut med utvecklingssamtal som det alltid varit och in med fler spontana samtal. Man bygger inte ambition och framåtanda genom att en gång om året fråga sina medarbetare hur det går. Det måste man göra flera gånger. Det handlar inte om en timmes samtal varje gång, utan en ställd fråga: Är du där du vill vara? Om inte, hur tar vi dig vidare? Det är enkelt. Och vi gillar enkelt.

Vill du läsa mer om att tänka om kring utvecklingssamtal? Kolla här!