Christian Genne börjar hos Wint

Ytterligare en namnkunnig person väljer att vara med uppstickaren inom redovisnings- och revisionsvärlden, Wint. Christian Genne väljer att lämna sin tjänst som Scrum Master hos Mindark, för att i stället arbeta med utvecklingen av framtidens ekonomiverktyg.

“Att vi lyckas knyta till oss Christian från Mindark visar att vi menar allvar” säger Anders Josefsson, IT-ansvarig på Wint. “Att få de bästa programmerarna att välja ekonomivärlden före spelindustrin är, om sanningen ska fram, inte den lättaste”.

Wint anser att branschen använder datorn alldeles för lite i det vardagliga arbetet. Något de nu vill ändra på.“Det är intressant att se hur en bransch, som tjänar mängder av pengar, kan innehålla dessa kopiösa mängder av papper och så lite teknik” konstaterar Björn Elfgren, VD på Wint. “Kanske är det som så att de som leder branschen inte vill förändra?” fortsätter Björn ledande. "Man kan då undra om de gillar det vi gör i vårt företag?".

Christian Genne själv ser fram emot vad som komma skall.

“Det ska bli kul att få vara med i ett företag som utmanar det beständiga”, säger Christian. ”Att vi dessutom försöker göra något som förbättrar även för andra känns väldigt inspirerande. Och jag är rätt säker på att vi kommer lyckas”.

• anställning
  • karlstad
  • göteborg
  • scrum
  • programmering

• Kronoberg

Wint är en snabbväxande revisions- och redovisningsbyrå, representerad med kontor på flera orter i Värmland samt i Mora, Stockholm, Göteborg och Växjö. Företaget bildades 1955. Björn Elfgren, är VD och största ägare. Bolaget har 40 anställda och omsätter cirka 30 miljoner.

Anders Josefsson

IT-ansvarig Utveckling 010-19 90 515 Anders Josefsson på Wint