Jens Collskog till Wint

Ytterligare en profilstark person har valt att ansluta till uppstickaren Wint. Denna gång är det Jens Collskog, tidigare VD och grundare för det webbaserade programmet Fortnox, som tar steget över. Från oktober tar han en plats i Wints ledningsgrupp och kommer att fokusera på Wints affärsutveckling.

“Min bild är att Wint har något väldigt spännande på gång, och är mycket väl positionerade för att möta framtida krav och önskemål från kunder och blivande kunder på bästa sätt”, säger Jens Collskog och fortsätter; “Det ska bli fantastiskt kul och inspirerande att få vara med på Wints fortsatta resa. En annan viktig sak för mig är att jag vill arbeta med personer som jag trivs tillsammans med, och det gör jag verkligen med alla som jag träffat på Wint. Jag ser mycket fram emot att få vara en del av Wints framtid.”

Jens kommer närmast från Fortnox, det företag han själv var med och grundade 2001 och som han sedan varit VD för fram tills i fjol. När nya utmaningar lockade fick en gammal kontakt, Björn Elfgren, in honom på spåret Wint.

“Jens ser jag som en fantastisk resurs till Wint. Redan när jag träffade honom för första gången för ett antal år sedan kände jag att detta är en person jag skulle vilja jobba med. Så när timingen blev rätt fanns det ingen tvekan - Jens och Wint klingar bra tillsammans”, säger Björn Elfgren, VD på Wint.

• Ekonomi

• Kronoberg

Wint är en snabbväxande revisions- och redovisningsbyrå med fokus på digitalisering och förenkling. Företaget finns representerad med kontor på flera orter i Värmland samt i Mora, Stockholm, Göteborg och Växjö men verkar i hela Sverige. Företaget bildades 1955. Björn Elfgren är VD och största ägare. Bolaget har drygt 75 anställda och omsätter cirka 50 miljoner kronor.

Daniel Johansson

Presskontakt CEO 0702-891418