K10.nu - Smart tjänst för alla företagare

I dag lanseras K10.nu, en tjänst för företagare som inte vill missa att ta ut rätt lön innan årsskiftet.

“Vi tänkte att gratis råd i vår bransch är sällsynt, så då gör vi det” säger Björn Elfgren, VD på Wint. “Att många företagare missar att ta ut rätt lön är både tråkigt och skrämmande, så kan vi råda någon att tänka till blir ingen gladare än jag”.

För den som missar att ta rätt lön kan stora summor missas som annars kunde omvandlas till lågbeskattad utdelning.“Vi har tagit över kunder som missat miljonbelopp på grund av att de inte fått hjälp med att ta ut rätt lön” varnar Björn. “Så gå helst in direkt och se om du är på rätt sida strecket eller om du måste göra något aktivt val.” uppmanar Björn.

Reglerna för småföretagare är inte alltid så enkla för den som inte är van vid termerna och har läst sin ekonomi.

“Vi försöker hålla det på så enkel nivå vi bara klarar av, och jag tror att företagarna gillar att vi talar så de förstår” siar Björn. “Och denna gång var det 3:12-reglerna som fick sig en omgång, nästa gång är det något annat vi tar tag i”

• Ekonomi

• ekonomi
  • entreprenörskap
  • företagande
  • hagfors
  • karlstad
  • revision
  • revisionsbyrå
  • utveckling
  • värmland
  • redovisning
  • k10

• Kronoberg

Wint är en snabbväxande revisions- och redovisningsbyrå, representerad med kontor på flera orter i Värmland samt i Mora, Stockholm, Göteborg och Växjö. Företaget bildades 1955. Björn Elfgren, är VD och största ägare. Bolaget har 40 anställda och omsätter cirka 30 miljoner.

Daniel Johansson

Presskontakt CEO 0702-891418