Wint anställer från Ung företagsamhet

Hagfors har visat framfötterna flera gånger genom sin satsning på Ung företagsamhet. Två elever från den förra kullen samt en projektledare har nu anställs av redovisnings- och revisionsbyrån Wint.

“Vi gillar verkligen entreprenörskapet hos den yngre generationen, de har ett driv och annat sätt att se på saker och ting” säger Björn Elfgren, VD på Wint. “Deras energi och engagemang är något våra kunder nu kommer kunna ta del av”.

Louise Bengtsson är en av de nyanställda som numera jobbar heltid med bokföring och receptionen.“Jag fick börja hos Wint redan innan jag var klar med skolan” berättar Louise. Björn var mentor i vårt UF-företag, och jag gillande verkligen Wint, efter att fått träffa Björn, så jag skickade in en spontanansökan, och fick börja redan under våren. Jag tänker studera vidare, men nu får jag prova vad jag gillar och inte gillar”.

Dessutom har Håkan Lindh plockats in som team leader. Även han med en bakgrund från Ung Företagssamhet.“Håkan är ett välkänt namn i Hagfors, och vi vet efter vad han åstadkommit på tidigare anställningar att våra kunder kommer märka resultat”, fortsätter Björn. ”Jag tror att vår kundnöjdhet redan är bra, men vi ska göra den ännu bättre. Där blir Håkan en viktig pusselbit”.

• ung företagsamhet
  • anställning
  • värmland

• Värmland

Wint är en snabbväxande revisions- och redovisningsbyrå, representerad med kontor på flera orter i Värmland samt i Mora, Stockholm, Göteborg och Växjö. Företaget bildades 1955. Björn Elfgren, är VD och största ägare. Bolaget har 40 anställda och omsätter cirka 30 miljoner.