Wint nyanställer och utökar verksamheten i Stockholm

Sveriges mest snabbväxande revisions- och bokföringsbyrå anställer vidare. Och i Stockholm bedrivs nu en betydligt bredare verksamhet.

“Vi har tidigare haft ekonomichefskompetens och komplexare tjänster i Stockholm, men nu ska det bli jättekul att även få en utökad vanlig verksamhet” säger Björn Elfgren, VD på Wint. “Med mer vanlig verksamhet menar jag så klart klassiska revisions- och bokföringstjänster, vilket våra kunder efterfrågar. Och att finnas på plats i Stockholm är helt i linje med vår plan, det är ju ändå Sveriges största marknad.”

Fredrik Olsson har valt att lämna BDO för att vara med uppstickaren Wint. Något Björn är väldigt glad över.

“I Fredrik får vi och våra kunder i Stockholm ett ungt, energiskt och framförallt bra bollplank, som dessutom är påskrivande revisor” säger Björn. “Det skapar oss också möjlighet att kunna nå betydligt fler kunder i Stockholm än tidigare” fortsätter Björn.

Revisorns roll är fortfarande viktig trots införandet av frivillig revisionsplikt visar de senaste undersökningarna som gjorts.

“Enligt statistik från Bolagsverket har 85 % av de bolagen som tidigare haft revisor, men nu skulle kunna vara utan revisor, fortfarande kvar sin” säger Fredrik. “Bland nystartade är samma siffra 30 %. Jag ser det positivt att revision blir efterfrågestyrt, precis som vilken tjänst som helst. Visst har vi en utmaning framför oss, men vem gillar inte det?”

Men helt klassiska är ändå inte Wints tjänster.“Vi kämpar livet ur oss för att bli modernast i branschen. Molntjänster har vi redan i dag och våra programmerare har flera roligheter är på gång till våra kunder” säger Björn. “Men det som uppskattas mest, just nu, är våra fasta priser på bokföringstjänster. Och hur vi arbetar med paketering inom revision”.