Så blir du synlig på Google: Frukost den 19/3

Varför blir content marketing allt mer centralt i dagens marknadsföring och kommunikation? Det enkla svaret stavas Google. Det finns flera andra skäl, men Google driver mycket av utvecklingen. Hur kommer det sig?

Anmäl dig till frukosten nu!

Kombinationen av smarta telefoner och snabba uppkopplingar gör att vi har tillgång till all världens kunskap, var vi än befinner oss. Det gör att du och jag, i egenskap av läsare och mediekonsumenter, själva kan bestämma precis vad vi vill läsa och ta del av. En Google-sökning och vi hittar vad vi söker.

Därför måste allt vi gör sökordsoptimeras. Finns du inte högt på Googles träfflistor, kommer dina kunder och målgrupper välja andra källor.

Oskar Alm, training & event manager på Jajja Communications, är en av Sveriges mest anlitade föreläsare om online marknadsföring och SEO.

Han lär dig grunderna om hur du ökar din synlighet på Google och tar hand om besökarna för att öka affärerna eller nå verksamhetsmålen:

* Sökmotoroptimeringens grunder

– Kunskapen som gör att ni kan börja arbeta med er synlighet redan idag.

* Innehållet viktigare än någonsin

– SEO = centralt i din content marketing

– Intressant, delbart och länkvärdigt innehåll

* Avslutsstöd och konvertering

– Maximera konverteringen på trafiken du har idag

* Lyckade kundcase

Vi ramar in med ett samtal mellan Oskar Alm och Lars Wirtén, där du får stor möjlighet att vara aktiv och ställa frågor.

Om Jajja:

Jajja Communications är en av de största sökmotormarknadsförarna i Sverige. Bolaget grundades 2000 och har cirka 80 anställda.

Frukost serveras från kl 7.30. Föreläsningen börjar kl 8.15.

Tid: Torsdag den 19/3, kl 07.30-9.15.
Plats: Wirtén Content Agency, Kalendegatan 25, Malmö
Anmälan: Begränsat antal platser, först till kvarn gäller. Anmäl dig senast 17/3.

• PR, kommunikation

• sökmotoroptimering