Björn Bjurman ny ordförande i pr-byrån Wirtén

Björn Bjurman, tidigare ordförande i Intellecta, har valts in som ordförande i skånska PR- och kommunikationsbyrån Wirtén.

Björn Bjurman har lång erfarenhet av att leda företag, både i egenskap av vd och styrelseordförande.  2007-2008 var han styrelseordförande i börsnoterade kommunikationskoncernen Intellecta, dessförinnan vice ordförande sedan 1989. Intellecta äger flera kommunikationsbyråer, exempelvis Rewir, Bystedt och Hilanders utöver byråverksamheten i eget namn.

I många år var Björn Bjurman vd på kuvert-, pärm- och etikettföretaget Bongs Fabriker, nuvarande Bong Ljungdahl. Han har dessutom bland annat suttit i styrelsen för Svenskt Näringsliv.

- Björns långa erfarenhet av att styra och leda företag, inte minst inom vår egen bransch, blir en värdefull tillgång när vi nu har ambitionen att växa i Skåne, säger vd Lars Wirtén.

- Wirtén är en intressant aktör på den skånska PR-marknaden och befinner sig i en spännande fas. Jag ser fram emot att stärka deras position som en av de ledande PR-byråerna i Skåne, förklarar Björn Bjurman sitt engagemang i företaget.

Björn Bjurman efterträder Semmy Rülf som fortsätter som advisor åt byrån.

För mer information:

Lars Wirtén, tel 046-32 96 51