Pressmeddelande -

Snacka Om Hållbart – En paneldebatt om varför det lönar sig att snacka om hållbarhet

Wirténs paneldiskussionen  om hållbarhetskommunikation arrangeras på Zimmerdahl 20th Century Design inom ramen för hållbarhetsfestivalen Planet Lund, tisdagen den 22 maj kl 10.20-11.20.

Debatten kommer att handla om att ge hållbarheten ett ansikte utåt med hjälp av strategisk, synlig och effektiv kommunikation. Vi kommer diskutera olika uttrycksmedel för att stärka varumärken, skapa dialog och lönsamma hållbara affärer.

Arrangemanget slyfter fram goda och mindre lyckade exempel på hållbarhetskommunikation, hur design kan användas för att kommunicera hållbara värden och CSR kan integreras i affärsstrategin med hjälp av intern kommunikation.

Deltagare i panelen:

Lars Wirtén, grundare och ägare av Wirtén PR&Kommunikation

Lina Gustavsson, grundare och VD på Sustainable Studio

Johan Berhin, Industridesigner och grundare av Green Furniture Sweden

Moderator:

Ulrika Hotopp, journalist och kommunikationskonsult

När: Tisdag 22 maj kl 10.15-11.30. Debatten börjar 10.20 och avslutas 11.20 med lunchmacka.

Var: Zimmerdahl 20th Century Design på Krafts torg 2 i Lund. Pandeldebatten är en del av hållbarhetsfestivalen Planet Lund. Karta och mer info hittar du här

Om festivalen: Den 12-26 maj hålls hållbarhetsfestivalen Planet Lund. En festival för alla som vill veta mer om vad som görs i Lund för vår planets framtid – och hur vi alla kan bidra i vardagen. Planet Lund blir två veckor fyllda av engagemang, kunskap och vilja att förändra – lokalt och globalt. Bakom festivalen står kommunens och universitetets gemensamma organisation Utmaning hållbart Lund.

Läs mer här om festivalen här www.planetlund.se

Välkommen!

Wirtén PR & Kommunikation

Kalendegatan 25

SE-211 34 Malmö

Nominerad till Sveriges Bästa PR-byrå 2008

• Energifrågor

• Skåne

Wirtén är en PR- och kommunikationsbyrå inriktad på miljö- och hållbarhetskommunikation, kriskommunikation och corporate communication. Byrån har sju medarbetare i Malmö och omsätter cirka åtta miljoner kronor. E.ON, Geotec, Heidelberg Cement, Lunds kommun, Malmö stad och Sysav är exempel på uppdragsgivare. Läs mer om oss på www.wirten.se.

Lars Wirtén

Presskontakt Konsult 0708-137450