Reklambyrån Wonderville bygger skola i Afrika

- Att rädda liv är viktigt. Men att skapa en rättvis och bra start med en skola som fungerar är också viktigt. Vi vill ge så många som möjligt i världen chansen till ett framgångsrikt liv långt ifrån fattigdom och tragik.

Det säger Kennet Båth VD för reklambyrån Wonderville som räknar med att skolan som ligger i Gamboula i Centralafrikanska Republiken ska stå helt klar i december månad.

Just nu pågår bygget för fullt och förväntningarna är stora. Både på plats i Afrika och här hemma i Sverige i Wondervilles lokaler.

- Normalt arbetar vi med reklam och marknadsföring. Och egentligen är det en ganska ytlig och manipulativ värld. Därför är det oerhört skönt och känna att man verkligen gör något äkta. Något som gör skillnad för människor som behöver hjälp. Jag tror det är många människor i vår närhet som egentligen också vill vara med och känna samma sak som vi på Wonderville gör med det här projektet. Jag är till och med helt övertygad om det, fortsätter Kennet Båth.

Byggprojektet i Afrika presenterades först av Livgivande Företag som är en del av Evangeliska Frikyrkan. Både Kennet Båth och Magnus Berg, delägare i Wonderville, tyckte att projektet lät mycket intressant och eftersom båda under lång tid känt ett sug efter att engagera sig i ett betydande hjälpprojekt så nappade de på förslaget.

Ett beslut som byrån inte har ångrat för en sekund. Snart står skolan klar. 72 afrikanska barn kan då sätta sig i skolbänken och få den kunskap och den start i livet som alla borde ha rätt till.

-       Det är inget jätteprojekt, men det är en början. En start som känns otroligt skön att få vara en del av. Min förhoppning är att fler människor och fler företag ska känna som vi gör. Att allting är möjligt. Tänk om vi kan få den här bollen att fortsätta rulla. Tänk om 9 andra bolag också vill vara med. Det skulle bli 10 skolor och 720 elever, säger Kennet.

Wondervilles VD Kennet Båth tycker att det borde vara realistiskt att sätta upp ett mål om att bygga många fler skolor!

- Alla måste se möjligheterna och möjligheterna är enorma. Vi måste inse att vi alla verkligen kan göra skillnad. Vi måste börja någonstans. Vi får inte ställa oss utanför. Och att känna den glädje man känner när man genomför ett sådant här projekt vill jag att fler ska få uppleva. Vi vill inte bara bygga den här skolan. Vi vill gå vidare och vi vill framförallt inspirera andra bolag att göra samma sak. Det vore underbart om fler ville vara med och mota bort fattigdomen på det här sättet, avslutar Kennet.

• Företagsinformation

• socialt engagemang
  • skola i afrika
  • bygger skola i afrika
  • tillväxtföretag
  • vd wonderville
  • digital marknadsföring
  • fokuserad
  • kennet båth
  • kennet båth vd wonderville
  • automatiserad marknadsföring
  • mätbar marknadsföring
  • wonderville

Wonderville AB arbetar med målgruppsriktad och kundgenererande digital marknadsföring för att skapa genvägar till lönsamma affärer. Marknadsföring skall vara lönsam, kostnadseffektiv och återkopplande. Mätbarhet och fokus på resultat är en självklarhet.

Kennet Båth, VD, Wonderville
E-post kennet.bath@wonderville.se