Reklambyrån Wonderville tar ny kund i USA

Ett världskänt företag inom fitnessbranschen från USA vänder sig till reklambyrån Wonderville i Örebro för att få hjälp med sin digitala marknadsföring.

Wonderville har under de fyra år som bolaget har existerat gjort en rejäl tillväxtresa. De har gått från noll till 30 miljoner. Det verkar som man kan misstänka att det sitter en turbo i den motorn, och nu kan de lägga in en högre växel när de har HOIST Fitness som passagerare.

Det San Diego baserade företaget HOIST Fitness tar tagit nästa steg i utvecklingen av träningsmaskiner. Istället för det klassiskt statiska är det maskiner med fler rörliga delar vilket gör att kroppen rör sig på ett annat sätt under intervallerna och att övningarna blir mer individuellt anpassade efter varje persons kroppsbyggnad. HOIST:s produkter finns över hela världen inom hälsoklubbar, militäranläggningar, hotell, universitet, företagsgym samt kan köpas via återförsäljare.

Nu vill HOIST att Wonderville ska hjälpa dem med det absolut senaste och hetaste inom digital utveckling, speciella appar för service och försäljning. Förutom Hoist knackar ytterligare en aktör från USA på Wondervilles dörr för att ta del av deras expertis och kunnande. Byrån Wonderville är självklart stolta över att deras hårda arbete betalar sig och att de genererar uppmärksamhet utanför Sveriges gränser, och då speciellt i det stora landet på andra sidan pölen Atlanten.

Kenneth Båth, VD på Wonderville säger:  ”Att få kliva utanför landsgränserna är alltid kul och vi har gjort det tidigare med Xerox men detta är första gången som vi tar en kund från USA. Jag tycker att det är riktigt kul att vi från lilla Sverige kan spänna musklerna och ta an de stora aktörerna!