Unik digital plattform tar BOLIST till en framträdande marknadsposition!

Handlarkedjan BOLIST växer kraftigt. På sex år har verksamheten gått från 40 till 190 anslutna järn-­‐ och bygghandlare vilket innebär att man stärkt sin position på den lokala marknaden. BOLIST lägger nu fokus på att förädla och utveckla sina medlemmars erbjudanden genom att sjösätta en helt ny digital marknadsföringsplattform. Genom plattformen får man central styrning på lokal-­‐ och kundanpassad marknadsföring och alla handlare väljer själva det budskap som passar på den egna orten.

– Vi har haft stort fokus på expansion. Nu är vi inne i en fas då vi ska förädla och utveckla våra medlemmars erbjudanden. Den digitala plattformen är ett viktigt verktyg i arbetet med att befästa vår ställning och växa på den lokala marknaden, säger Tomas Fritzon, VD BOLIST AB.

Den nya plattformen innebär att BOLIST kan arbeta med koordinerade marknadsföringsinsatser på ett nytt sätt. DR-­‐utskicken blir unika för varje enskild handlare och kopplas samman med mail, SMS, hemsidor och unikt framtagna microsajter för att även maximera digitala träffar via sökmotorer som t.ex. Google.

– Alla företag som arbetar med lokalt anpassade broschyrer vet svårigheten i detta. Därför är vårt nya broschyrverktyg helt revolutionerande. För oss som kedja möjliggör det ett helt nytt sätt att arbeta med koordinerad marknadsföring. I en anrik bransch som järn och bygg är det extra roligt att vara först i Sverige med en toppmodern digital strategi, säger Tomas Fritzon.

• bygg; bygghandel; byggmaterial; byggbranschen; byggkedja; järnhandlare; bygg & järn;

För mer information, kontakta:

Tomas Fritzon, VD BOLIST
e-mail: tomas@bolist.se

BOLIST är en rikstäckande kedja som består av 190 oberoende bygg- och/eller järnhandlare. Handlarna har ofta varit i branschen i flera generationer och samlat på sig en gedigen erfarenhet och stort kunnande. För mer information, besök: www.bolist.se