Wonderville tar hem uppdrag värt 45 miljoner för BOLIST

Handlarkedjan BOLIST har växt kraftigt. Verksamheten gått från 40 till 200 anslutna järn- och bygghandlare på några år.

– Vi har haft stort fokus på expansion. Nu är vi inne i en fas då vi ska förädla och utveckla våra medlemmars erbjudanden, säger VD Tomas Fritzon.

För att nå ända fram har Bolist valt att göra en stor satsning på att koordinera och samtidigt lokalanpassa all sin marknadsföring. Satsningen innebär byråomsättning på 45 miljoner över tre år och bygger på en övergripande digital marknadsföringsstrategi som omfattar hela paletten av digitala medier. Det är där som Wonderville kommit in i bilden. Reklambyrån har med sitt digitala kunnande och starka fokus på tillväxt och resultatorienterad kreativitet hittat ett sätt att kombinera behoven av centrala kampanjer och lokal närvaro.

All marknadsföring som går ut från den lokale Bolisthandlaren styrs via en sofistikerad digital plattform från centralt håll. 200 Bolisthandlare kan själva välja vilka produkter och priser de vill erbjuda just sina kunder. Utformningen sker automatiskt och verktyget är direkt uppkopplat mot tryckeriet. De erbjudanden som exponeras på broschyrens fram- och baksida automatiskt styr innehållet i sms- och e-postutskick samt annonser på Bolisthandlarens lokala och mobila hemsida.

– Vi har skapat en kostnadseffektiv, digital marknadsföringsplattform för Bolist. Bolisthandlare kan nu enkelt skräddarsy sin marknadskommunikation och bl.a. skicka riktade erbjudanden via bl.a e-post, sms, landningsidor och nyhetsbrev. Jag är stolt över att vi varit en del i arbetet med att göra Bolists marknadsföring färgstark och konkret med ett tydligt uttalat säljfokus, säger Kennet Båth, VD Wonderville.

Fler toppmoderna digitala tjänster kommer att rullas ut för Bolist under hösten av Wonderville. Bolists vd Tomas Fritzon ser den digitala marknadsföringsplattformen som ett viktigt verktyg i Bolists fortsatta utveckling.

– Vi kan nu styra våra handlares marknadsföring från centralt håll, samtidigt som alla utskick ser ut att vara lokala. Dessutom tillåter verktyget varje handlare att variabelstyra sin kommunikation, både sortimentsmässigt och med avsändare, säger Tomas Fritzon.

• Företagsinformation

• fokuserad
  • vd wonderville
  • mätbar marknadsföring
  • tillväxtföretag
  • kennet båth
  • automatiserad marknadsföring
  • digital marknadsföring
  • wonderville

Wonderville AB arbetar med målgruppsriktad och kundgenererande digital marknadsföring för att skapa genvägar till lönsamma affärer. Marknadsföring skall vara lönsam, kostnadseffektiv och återkopplande. Mätbarhet och fokus på resultat är en självklarhet.

Kennet Båth, VD, Wonderville
E-post kennet.bath@wonderville.se