Woodsafe Timber Protection AB i samarbete med Fritzøe Engros AS

Sverige, September 02, 2013 - Woodsafe Timber Protection AB presenterar med stolthet samarbete med Fritzøe Engros AS. Fritzøe Engros AS är ledande importör och distributör av träbaserade skivor i Norge.

Woodsafe Timber Protection AB och Fritzøe Engros AS har erhållit (DNV) Det Norske Veritas AS certifiering MED-B och MED-D enligt 96/98/EC, 2011/75/EU. I korthet innebär certifieringen att plywood från Woodsafe Timber Protection distribuerad genom Fritzøe Engros AS kan användas i applikationer där krav ställs på begränsad flamspridning i t.ex. lastfartyg, oljeplattform enligt International Maritime Organisation. Produkten marknadsförs gemensamt under varunamn: BrannX S

”Genom detta samarbete med fokus på offshore industrin och utvecklingsmöjligheter ser jag mycket positivt på framtiden och utveckling av nya marknader, säger Thomas Bengtsson, VD för Woodsafe Timber Protection.

Mer information fås av:

Thomas Bengtsson, Woodsafe Timber Protection, +46 707 420420 woodsafe.se eller

Daglig leder Jo Andre Herje, Fritzøe Engros as, Avd. Treimporten +47 71 22 44 59. fritzoeengros.no‎