Sotenäs Trä etablerar ny bygghandel på Industrivägen i Tanumshede

Pressmeddelande   •   Maj 10, 2016 16:36 CEST

Sotenäs Trä etablerar ny bygghandel på Industrivägen i Tanumshede.

Etableringen är ett led i att förstärka Sotenäs Träs position som den ledande bygghandeln i norra Bohuslän. Därmed skapas möjlighet till utökad service för såväl befintliga som nya kunder.

Öppning sker efter sommaren 2016.

- Vi har under en tid utforskat möjligheterna att etablera oss i Tanumshede för att komma närmare vår kundkrets i området. Med en fullsorterad anläggning på orten kommer vi kunna serva gamla som nya kunder snabbare, enklare och bättre. Detta innebär även att vi skapar ett flertal nya arbetstillfällen vilket känns oerhört positivt,  säger Håkan Erlandsson, VD för Sotenäs Trävaru AB.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Håkan Erlandsson, VD, Sotenäs Trävaru AB, tel. 0706-879203

Om Sotenäs Trävaru AB
Sotenäs Trä med anläggningar i Bovallstrand och Strömstad, är idag den ledande bygghandeln i norra Bohuslän med 65 anställda och ca. 220 miljoner SEK i omsättning.

Man ingår i en av Sveriges största bygghandelskedjor, Woody Bygghandel, med ca 2 000 anställda och en omsättning på närmare 7 miljarder SEK.

Woody Bygghandel är en frivilligkedja inom byggmaterial som med närmare 7 miljarder i omsättning och fler än 100 anläggningar, är Sveriges ledande kedja med ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning. Mer info på www.woody.se

Kommentarer (0)