Woody Bygghandel officiell partner till Gothia Cup

Pressmeddelande   •   Jul 06, 2016 10:00 CEST

För tredje året i rad är Woody Bygghandel Officiell Partner till världens största fotbollsturnering för ungdomar, Gothia Cup.

Gothia Cup är världens största och mest internationella fotbollsturnering för ungdomar. Den 6 dagar långa turneringen engagerar varje år runt 1 600 lag från 80 nationer som spelar 4 500 matcher på 110 planer.

Som ett led i Woody Bygghandels satsning på engagerade ungdomsledare inom breddfotbollen, har man för tredje året i rad gått in som Officiell Partner.

- Vi ser Gothia Cup som ett utmärkt tillfälle att marknadsföra och sprida vetskap om Woody Ungdomsledarstipendiet, säger Mikael Tykesson, marknadschef Woody Bygghandel AB. Vi vill genom stipendiet lyfta fram ungdomsledarna som gör en fantastisk insats inom breddfotbollen, och Gothia Cup är ett självklart evenemang att stödja och ta emot nomineringar på, fortsätter Mikael.

- Det känns roligt att vi kan utveckla vårt samarbete under årets turnering. Woody är en viktig partner för oss då de bidrar med ett tydligt värde för våra deltagare, säger Thomas Anderson, försäljningschef Gothia Cup.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Mikael Tykesson, Marknadschef Woody Bygghandel AB
0702-157537 mikael.tykesson@woody.se

Woody Bygghandel är en frivilligkedja inom byggmaterial som med närmare 7 miljarder i omsättning och fler än 100 anläggningar, är Sveriges ledande kedja med ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning. Mer info på www.woody.se

Kommentarer (0)

Kommentera