Isolering från iCell - tillverkaren av miljövänlig cellulosaisolering

Woody Bygghandel startar samarbete med iCell – tillverkaren av miljövänlig isolering

Woody Bygghandel inleder, som första bygghandelskedja i Sverige, ett samarbete med iCell som tillverkar miljövänlig cellulosaisolering.

Den unika och miljövänliga isoleringen från iCell i Älvdalen produceras främst av returpapper från olästa tidningar vilket i sin tur omvandlas till isolering i lösullsformat och nyheten ”skivor”. iCell är också en av få tillverkare i världen som inte använder borsalt och borsyra för brand, mögel och skadedjursskydd i sina produkter.

Woody Bygghandel satsar stort på miljövänliga byggprodukter och väljer med fördel leverantören iCell som ny avtalspartner.
- iCell passar perfekt inom Woodys miljöprofilering och har ett intressant koncept för våra proffsbyggarkunder, säger Pontus Netinder, Produktchef på Woody Bygghandel.

- Cellulosaisoleringen har flera goda egenskaper, den är bland annat hygroskopisk, vilket innebär att isoleringen tar hand om fuktbalansen på ett betryggade sätt. En annan viktig faktor är materialets ljudabsorptionsförmåga gentemot traditionell isolering – allt för bättre ljuddämpning i exempelvis innerväggar, byggnaden blir helt enkelt sund och trevligare att vistas i, fortsätter Pontus.

Ett flertal delägare inom Woody Bygghandel är redan kunder till iCell, och under våren introduceras isoleringen succesivt för samtliga delägare i kedjan.

iCell var en av utställarna på Woody Bygghandels ”Sydmässa” för byggproffs i Malmö den 10/2 - 2017.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Pontus Netinder, Produktchef Woody Bygghandel, pontus.netinder@woody.se 042-38 05 63

Johan Thorén, Försäljningschef iCell, jt@icell.se 0251-13 01 14

Woody Bygghandel är en frivilligkedja inom byggmaterial som med närmare 7 miljarder i omsättning och fler än 100 anläggningar, är Sveriges ledande kedja med ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning. Woody Bygghandel är även officiell partner av svensk ungdomsfotboll. Mer info på www.woody.se