Fredrik Johanson, VD Woody Bygghandel AB.

Woody öppnar helt ny anläggning i Stockholm!

Woody rivstartar 2019 och fortsätter sin expansion genom att öppna en helt ny butik och anläggning i Stockholm, närmare bestämt i Västerhaninge. Haninge Byggshop AB blir därmed kedjans 48:e delägare och den 11:e anläggningen i Stockholm.

– Det ska bli jättespännande att inleda vår satsning i och runt Västerhaninge. Då känns det tryggt att ha en stor kedja som Woody med alla deras starka leverantörer i ryggen, säger Åke Darling som tillsammans med Michael Lundqvist står bakom den här nysatsningen i Västerhaninge.

Haninge Byggshop kommer att ligga strategiskt placerad intill Tungelstavägen på Håga industriområde i Västerhaninge. Därifrån kommer man att serva i första hand proffsbyggare och i förekommande fall även konsumenter i och kring Västerhaninge när man öppnar i april.

Den nya anläggningen blir Woodys totalt 94:e butik och är en del av kedjans tillväxtplan med ett antal nyöppningar och etableringar fram till 2020 på strategiskt viktiga platser i Sverige. Allt för att skapa lönsam tillväxt och en kostnadseffektiv organisation under devisen; Tillsammans – Framåt – Vinnare!

– Byggshopens inträde i Woody-kedjan innebär en förtätning i Stockholmsområdet som är en central del av den svenska byggbranschen, säger Fredrik Johanson, VD för Woody Bygghandel och utvecklar:

– Åke och Micke och deras starka team är, precis som övriga handlare i Woody-kedjan, duktiga entreprenörer med gedigen erfarenhet från branschen.

Under 2018 tog Woody över eller öppnade verksamheter i bland annat; Helsingborg, Mora, Karlshamn, Mörarp, Flädie, Rydebäck, Våxtorp, Vejby, Örnsköldsvik och Tingsryd. För att nu inleda 2019 med en helt ny delägare och anläggning i Västerhaninge, Stockholm.

– Vår kedja har alltid plats för lokalt starka och duktiga entreprenörer, avslutar Fredrik Johanson.

För mer information kontakta:
Fredrik Johanson, VD Woody Bygghandel 0733-25 99 50
Åke Darling, delägare Haninge Byggshop AB, 070-745 78 72 alt. Michael Lundqvist, delägare Haninge Byggshop AB, 070-745 78 73

Woody Bygghandel är en frivilligkedja inom byggmaterial med över 5 miljarder i omsättning och ett 90-tal anläggningar som har ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning. Mer info på www.woody.se