Artur Aira - AddLife

Intervju med vår hyresgäst Artur Aira på AddLife

1. Berätta kort om vad AddLife gör.

AddLife verkar för att förbättra människors liv genom att vara en ledande spelare som adderar värde inom LifeScience. AddLife består av två affärsområden Labtech och Metech

Labtech- tillhandahåller olika lösningar inom försäljning av instrument och utrustningar kombinerat med reagenser, samt olika typer av service och applikationer vilka används för diagnostisering av tex infektions sjukdomar eller för att bedriva biomedicinsk forskning och laboratorieanalys. AddLife omsätter ca 1,8 miljarder

Medtech- tillhandahåller olika lösningar inom försäljning av medicintekniska produkter till den offentliga sjukvården. Exempelvis skyddskläder till operationspersonal, katetrar, sprutor, förband, konstgjort hjärta, syrgasmasker och stomiprodukter.

2. Vad gör AddLife framgångsrikt?
Vår koncern består idag av ett 25-tal bolag verksamma framför allt på den nordiska marknaden. Genom att nyttja fördelarna med att vara det lilla företaget så som flexibiliteten, effektiviteten och den personliga kontakten som finns i varje enskilt bolag och kombinera med det stora företagets fördelar så som nätverket, stabiliteten och finansiella muskler får man en bra match och synergier. Genom vårt arv från Addtech och Bergman & Beving med mer än 110 års historia ger oss ytterligare styrka!

3. Varför skall en kund använda sig av just era produkter?
Life Science-marknaden fungerar som ett ekosystem, där de olika marknadsområdena påverkar varandra och är beroende av varandra för att utvecklas. Våra produkter möter marknadens behov inom forskning och utveckling samt rutin, diagnostik och vård.

4. Vad är det bästa med att ha kontoret hos WTC Göteborg?
Jag har haft mitt kontor på WTC Teatergatan i snart 6 år och för mig är tillgängligheten det viktigaste. Även namnet World Trade Center hade stor betydelse när vi valde kontor. Förutom det så uppskattar jag möjligheten att kunna ta emot besökare, boka mötesrum samt de andra hyresgästerna.