Vi välkomnar World Trade Center Tianjin till Sverige!

Nyhet   •   Apr 17, 2018 10:59 CEST

En del i vårt uppdrag som medlemmar i World Trade Center Association innebär att främja global handel och vara behjälplig med kontakter och nätverk. Därför är vi glada att kunna välkomna en kinesisk delegation från World Trade Center Tianjin till Göteborg den 1-2 Maj.

Tianjin som ligger strax söder om Peking är en stor hamnstad och ekonomisk center i Kina med över 15 miljoner invånare och är intressant som en viktig handelspartner för tillverkande företag.

Delegationen besöker Sverige för att träffa lokala företag och handelsorganisationer. Syftet med besöket är att lära sig mer om Sveriges näringsliv, identifiera affärsmöjligheter och presentera de möjligheter som finns i Tianjin med en fri handelszon som infördes 2015 för att tillåta en friare marknad. Under besöket kommer delegationen bland annat träffa våra medlemsföretag över en frukost på World Trade Center Göteborg, få en rundtur i våra lokaler och besöka några av våra lokala företag.

Kommentarer (0)