1-årsjubileum i Würths Umeåbutik 18 april

Würth Svenska AB´s butik för fordonsverkstäder, industri, bygg och hantverkare, firar 1-årsjubileum torsdag den 18 april. Butiken är belägen på Industrivägen 8, Umeå.

- När vi öppnade butiken i Umeå för ett år sedan ville vi stärka vår position ytterligare i Norrland, säger Torbjörn Seger, VD för Würth Svenska AB. – Vi känner att vi har lyckats med vår satsning, och det första året har överträffat alla våra förväntningar. Detta vill vi fira tillsammans med våra kunder.

- Torsdagen den 18 april kan alla som besöker butiken ta del av våra unika jubileumserbjudanden. Vi vill även tacka våra kunder för ett fantastiskt första år genom att bjuda alla besökare på nygrillade Würthburgare. Vi ser fram emot många utvecklande år i Umeå, avslutar Torbjörn Seger.

För att öka servicen till kunderna ytterligare kommer Würth även under 2013 att fortsätta sin butiksetablering. Närmast på tur står Norrköping, där en ny butik öppnas i maj.

Würth är världens största företag inom förbrukningsmaterial till fordonsverkstäder, hantverkare, byggföretag och industriföretag. Företaget grundades av Adolf Würth i Tyskland 1945. Idag driver tredje generationen företaget. Würth finns i 84 länder med 66 000 anställda och omsätter  ca 100 miljarder kronor i år. Würth har funnits i Sverige sedan 1967. Huvudkontor och centrallager finns i Örebro. Würth Svenska AB har ca 360 anställda.