Würth Svenska AB, med huvudkontor och lager i Örebro, redovisar nytt försäljningsrekord.

Würth Svenska AB når rekordförsäljning 2016

Würth Svenska AB, som är en av Sveriges ledande leverantörer av förbrukningsmaterial, verktyg och maskiner till proffsmarknaden, redovisar i sin försäljningsrapport för 2016 ett nytt försäljningsrekord.

Omsättningen hamnade på ca 731 miljoner och tillväxten på ca 9 %.

Vinstmarginalen blev 3 %, vilket är i linje med uppsatt plan. Vinsten har mer än fördubblats jämfört med 2015. Under 2016 har personalstyrkan ökat med 8 personer (totalt 373 anställda).

- Alla divisioner och alla säljkanaler påvisar tillväxt och lönsamhet, men det mest glädjande är ändå den stora kundtillströmningen, säger VD Torbjörn Seger. - Jag tror att vårt fokus på service och smarta logistiklösningar utifrån olika kundsegment, börjar bära frukt fortsätter Torbjörn.

Würth Svenska firar 50 år 2017 och satsar på att fortsätta sin expansion: - För 2017 så räknar vi med en två-siffrig tillväxt och ett något bättre resultat. Vår säljstyrka kommer att utökas med 20 anställda under kvartal 1 och vi räknar med att teckna nya butikskontrakt, avslutar VD Torbjörn Seger.

Würth är världens största företag inom förbrukningsmaterial till fordonsverkstäder, hantverkare, byggföretag och industriföretag. Företaget grundades av Adolf Würth i Tyskland 1945. Idag driver tredje generationen företaget. Würth finns i 84 länder med 71 000 anställda och omsätter ca 115 miljarder kronor 2016. Würth har funnits i Sverige sedan 1967. Huvudkontor och centrallager finns i Örebro. Würth Svenska AB hade ca 373 anställda 2016. www.wurth.se